Vragen

Heb jij een vraag over de methoden of loop je ergens tegenaan? Bekijk dan hieronder de meest gestelde vragen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of via het telefoonnummer 070-3024770.

Algemeen

  • Waar kan ik de ISBN-nummers vinden?
    Klik hier voor een overzicht van alle ISBN-nummers.
  • Een filmpje doet het niet, wat nu?
    Laat dit zo snel mogelijk weten, dan lossen wij het op! Mail naar [email protected].
  • De link in het boek werkt niet, wat nu?
    Laat dit zo snel mogelijk weten, dan lossen wij het op! Mail naar [email protected].
  • Waar kan ik advies krijgen over een methode?
    Ben je geïnteresseerd in één van onze methoden, maar weet je niet wat past bij jouw studenten? Of heb je vragen over onze methoden? Wij komen graag bij je langs op school om een presentatie te geven. Je vraagt een presentatie aan via [email protected] of door telefonisch contact op te nemen via 0703024770.

Bestellen studenten

  • Hoelang duurt het voordat iets bezorgd wordt?
    Bestellingen worden binnen 2 werkdagen bezorgd. Wij versturen via DHL en je ontvangt een track & trace-code in een e-mail.
    Heb je het boek na 5 werkdagen niet ontvangen, neem dan contact met ons op.
  • Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst, kan ik deze nog annuleren of retourneren?
    De bestelling kun je annuleren voor de volgende werkdag. Retourneren kan op eigen kosten naar ons adres. Dan storten wij het geld terug.
  • Hoe kan ik een boek retourneren?
    Retourneren is mogelijk binnen 30 werkdagen na ontvangst. Het boek moet onbeschadigd en ongebruikt zijn. Je mag het boek retourneren op eigen kosten naar dit adres:
    Codename Future
    Zeestraat 76
    2518 AD Den Haag
  • Hoe snel wordt mijn geld teruggestort bij een retournering?
    Als wij het retour gestuurde boek hebben ontvangen, krijg je het aankoopbedrag zo snel mogelijk teruggestort.
  • Kan ik op factuur bestellen?
    Ja, boekhandels en scholen kunnen op factuur bestellen. Mail je bestelling naar [email protected].
  • Hoe kunnen studenten een exemplaar bestellen?
    Studenten kunnen in onze webshop bestellen of via Studystore, Maxxxies of één van de andere verkooppunten. Wil jij als docent voor studenten bestellen? Stuur dan een mail naar [email protected].
  • Wat is het verschil tussen een docentenexemplaar en een inkijkexemplaar?
    Een docentenexemplaar is bedoeld voor klanten die met ons werken. Een inkijkexemplaar is ter oriëntatie op een nieuwe methode.
  • Hoe kan ik een docentenexemplaar aanvragen?
    Ga jij aan de slag met onze methoden? Vraag jouw docentenexemplaar dan hier aan.
  • Hoe kan ik een inkijkexemplaar aanvragen
    Als je op zoek bent naar een nieuwe methode kun je een inkijkexemplaar aanvragen. Je vraagt een exemplaar aan via dit aanvraagformulier. Binnen twee weken nemen wij contact op om te vragen om feedback over het inkijkexemplaar.

Bestellen docenten en boekhandels

  • Kan ik op factuur bestellen?
    Ja, boekhandels en scholen kunnen op factuur bestellen. Mail je bestelling naar [email protected].
  • Wat is  het verschil tussen een docentenexemplaar en een inkijkexemplaar?
    Een docentenexemplaar is bedoeld voor klanten die met ons werken. Een inkijkexemplaar is ter oriëntatie op een nieuwe methode.
  • Hoe kan ik een docentenexemplaar aanvragen?
    Ga jij aan de slag met onze methoden? Vraag jouw docentenexemplaar dan hier aan.
  • Hoe kan ik een inkijkexemplaar aanvragen?
    Als je op zoek bent naar een nieuwe methode kun je een inkijkexemplaar aanvragen. Je vraagt een exemplaar aan via dit aanvraagformulier. Binnen twee weken nemen wij contact op om te vragen om feedback over het inkijkexemplaar.
  • Hoelang duurt het voordat iets bezorgd wordt?
    Bestellingen worden binnen 2 werkdagen bezorgd. Wij versturen via DHL en je ontvangt een track & trace-code in een e-mail.
    Heb je het boek na 5 werkdagen niet ontvangen, neem dan contact met ons op.

Inhoudelijk over methode

  • Zijn de methoden ook digitaal beschikbaar?
    Vanaf schooljaar 2018-2019 doen wij een pilot waarin De maatschappij dat ben JIJ digitaal is via het programma Learnbeat. Wil je meer weten over de pilot of heb je interesse? Neem dan contact op met [email protected].
  • Hoe sluiten de methoden op elkaar aan?
    Alle methoden gaan over de vorming van studenten. Er vindt soms overlap plaats in verschillende thema’s, maar niet in opdrachten en leerdoelen. Je kunt dit meer zien als een samenhang in plaats van een overlap.
  • Hoe maak ik gebruik van de QR-codes?
    In de methoden maken we gebruik van QR-codes die je kunt scannen met je smartphone. Het is een afbeelding met een aantal streepjes. Als je de afbeelding scant met je mobiel kom je direct op de pagina in de Teacher’s Tool waar de code naar verwijst.
    Er zijn veel verschillende apps en programma’s in de Apple App of Google Play Store om de codes mee te kunnen scannen. Als je een app hebt geïnstalleerd richt je de camera op de QR-code en druk je op de knop van de camera. Vervolgens verschijnt de link van de pagina waar de link naartoe gaat.
  • Waar kan ik een docentenhandleiding vinden?
    De handleidingen zijn te downloaden in de Teacher’s Tool.
  • Hoe worden cijfers berekend van toetsen?
    Deze informatie staat vermeld bij de toetsen. De toetsen zijn te downloaden in de Teacher’s Tool.
  • Hoe kan ik een beoordeling (in de vorm van duimpjes) omzetten naar cijfers?
    Daar hebben wij geen berekening van. Het gaat hier om gedrag en houding. Daarom doen wij niet aan product-beoordeling maar aan ‘gewenste verandering in het gedrag van studenten’.

Training

  • Hoe vraag ik een training aan voor bij mij op school?
    Je vraagt een training aan via dit aanvraagformulier of door telefonisch contact op te nemen.
  • Wat kost een training?
    Aan een training zijn geen kosten verbonden.
  • Hoelang duurt een training?
    Een training duurt gemiddeld 1 tot 1,5 uur.
  • Waar vindt de training plaats?
    Wij verzorgen de training voor één of meerdere methoden op jouw locatie voor jou en je collega’s.
  • Wat kan ik verwachten van een opstarttraining?
    • Uitleg van onze visie en methodiek.
    • Een helder beeld van de opbouw en inhoud van onze lesmethode(n).
    • Uitleg van het gebruik van de Teacher’s Tool, de online docentenomgeving.
    • Aandacht voor jouw jaarplanning.
    • Tips & Tricks om je les nog leuker en interactiever te maken.
    • Vraag hier jouw training aan!
  • Wat houden de verdiepende trainingen in?
    • Verdieping Ondernemend gedrag in je Loopbaan: Hoe activeer ik mijn studenten? Hoe maak ik de les leuk en relevant voor de student? Hoe krijg ik de studenten in de ‘aan’-stand? De training duurt 2 uur.
    • Verdiepende training Loopbaan: Hoe wordt Loopbaan een structureel onderdeel van mijn onderwijs? We bespreken gesprekstechnieken en je krijgt handvatten over hoe je een goed loopbaangesprek voert. De training duurt 2 uur.
    • Verdiepende training Burgerschap: Hoe houd ik mijn studenten geboeid? Hoe bespreek ik moeilijk bespreekbare onderwerpen in mijn klas? Hoe zorg ik voor een open en veilige sfeer in de klas? De training duurt 2 uur.

Service

  • Hoe win ik advies in over een nieuwe methode?
    We vertellen je graag de ins en outs over de verschillende methoden. Maak een afspraak via het contactformulier of neem contact op via 0703024770.
  • Ik wil naast mijn normale lessen ook nog andere thema’s behandelen. Hebben jullie hier invulling voor?
    We bieden verschillende verdiepende projecten aan over verschillende thema’s. Klik hier voor meer informatie.
  • Ik kom er niet uit met mijn jaarplanning, wat nu?
    In de Teacher’s Tool staan per methode voorbeeldjaarlijnen voor je klaar. Deze kun je gebruiken of aanpassen aan jullie eigen rooster. Daarnaast denken we ook graag met je mee. Neem contact op met jouw contactpersoon of bel naar 070 302 4770.
  • Waar vind ik een totaaloverzicht van alle methoden?
    Deze vind je hier.
  • Waar kan ik de bladerboeken vinden?
    De bladerboeken kun je hier bekijken.

Teacher’s Tool

  • Waar kan ik inloggen voor de Teacher’s Tool?
    Je kunt inloggen via https://docent.codenamefuture.nl.
  • Hoe kom ik aan inloggegevens voor de Teacher’s Tool?
    Je vraagt een docentenaccount aan via dit aanvraagformulier of door telefonisch contact op te nemen met 0703024770.
  • Ik ben ingelogd, maar kan niet bij het onlinemateriaal?
    Neem dan direct contact met ons op  via het contactformulier of telefonisch, dan gaan wij direct op zoek naar een oplossing.
  • Krijgen de studenten ook een account?
    De Teacher’s Tool is alleen een tool voor docenten. Deze tool helpt jou bij het voorbereiden van je les, het geven van jouw les met interactieve mogelijkheden en het vinden van extra materialen.
  • Waar kan ik de klascode vinden?
    Als je tijdens jouw les stellingen of een quiz gaat doen, staat de klascode altijd rechts bovenin in de slide. De klascode vind je ook in de Teacher’s Tool door in het menu op ‘klassen’ te klikken. Achter elk door jou gemaakte klas, staat een klascode.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanmaken?
    1. Klik op ‘wachtwoord vergeten’
    2. Vul je e-mail in
    3. Nu krijg je een e-mail om je wachtwoord te kunnen herstellen
    4. Vervolgens zie je een al ingevuld wachtwoord, deze kan je verwijderen
    om vervolgens een zelfverzonnen wachtwoord in te voeren.
  • Waar vind ik portfolio-opdrachten en beoordelingsformulieren?
    Als je ingelogd bent in de Teacher’s Tool, klik je op het product waar je mee werkt. Onder ‘extra materialen’ staan:

     

    • Werkbladen
    • Portfolio-opdrachten
    • Toetsen
    • Reflecties
    • Afvinklijsten
    • Beoordelingsformulieren

Learnbeat

  •  Wat is Learnbeat?
    Learnbeat is een online leeromgeving waarin presentaties, theorie, opgaven, toetsen en portfolio-opdrachten staan. Het platform kan worden gebruikt door zowel docenten als studenten. Docenten hebben altijd inzicht in de voortgang en resultaten van hun studenten en kunnen eenvoudig zelf materiaal/opdrachten toevoegen en arrangeren.
  •  Hoe bereik ik Learnbeat?
    Mail: [email protected]
    Telefoon: 020-700-9854

Licenties

  •  Hoe lang is een licentie geldig?
    Een licentie is één jaar (365 dagen) geldig vanaf het moment dat deze geactiveerd is.
  •  Ik wil graag langer dan een schooljaar met de online methode werken. Kan dat?
    Neem contact op met jouw relatiemanager om de mogelijkheden te bespreken.
  •  Hoe bestellen studenten lesmateriaal?
    Studenten kunnen direct bij Learnbeat bestellen. Op de website van Codename Future staat óók een link naar deze bestelpagina. Studenten kunnen ook bij MBO-Webshop en Studers bestellen. Heeft een student voorafgaand aan de eerste les niets besteld, dan kan hij/zij dat ook in de les nog doen, via de knop ‘Ik wil bestellen’. De student kan dan direct met iDeal betalen en meedoen met de les.
  •  Wat zijn activatiecodes?
    Wanneer een mbo-student een licentie bestelt, krijgt hij/zij een activatiecode. Deze moet worden ingevoerd om bij het gekochte materiaal te komen. Wanneer de bestelling is gedaan ontvangt de student een activatiecode van de Learnbeat Support afdeling. Bij bestelling via MBO Webshop is de code ook via het webshop-account beschikbaar.

Service

  • Ik wil een opstarttraining.
    Wij bieden trainingen aan zodat jij zorgeloos van start kunt met ons materiaal. Neem contact op met jouw relatiemanager om een training in te plannen.
  •  Kan een student op zijn/haar telefoon met Learnbeat werken?
     Ja, dat kan! Geen excuses meer :)
  • Waar kan ik inloggen voor Learnbeat?
    Je kunt inloggen via https://learnbeat.nl/.
  • Hoe kom ik aan inloggegevens voor Learnbeat?
    Om als docent in te loggen op Learnbeat heb je een Learnbeat-account nodig. De gegevens hiervoor ontvang je als je een account hebt aangevraagd (via Codename Future of via Learnbeat). Je vraagt een Learnbeat-account aan via dit aanvraagformulier of door telefonisch contact op te nemen met 0703024770.Heeft een collega al een Learnbeat account? Dan kan hij of zij jou uitnodigen door op zijn/haar naam links onderin het scherm te klikken en vervolgens op ‘Nodig een collega uit voor Learnbeat‘.
  • Ik ben ingelogd, maar kan niet bij het online materiaal?
    Neem dan direct contact met ons op  via het contactformulier of telefonisch, dan gaan wij direct op zoek naar een oplossing.
  • Krijgen de studenten ook een account?
    Jouw studenten krijgen ook een account: het studentenaccount. Zij zien hierin niet de extra materialen. Die zie jij alleen in jouw docentenaccount.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanmaken?
    1. Klik op ‘wachtwoord vergeten’
    2. Vul je e-mail in
    3. Nu krijg je een e-mail om je wachtwoord te kunnen herstellen
    4. Vervolgens zie je een al ingevuld wachtwoord, deze kan je verwijderen
    om vervolgens een zelfverzonnen wachtwoord in te voeren.
  •  Mijn studenten willen weten hoe Learnbeat werkt. Hoe kan ik dat het beste uitleggen?
    Wij hebben Learnbeat-stappenplan gemaakt, speciaal voor studenten. Deze kun je goed gebruiken om jouw studenten wegwijs te maken in Learnbeat!

Vragen

  • Waar kan ik terecht voor vragen?
    Voor vragen over licenties, activatiecodes, en technische problemen kun je de ‘toeter’-knop in Learnbeat gebruiken. Hiermee komt jouw vraag direct bij de support-afdeling van Learnbeat terecht. Je kunt Learnbeat ook bellen via 020-700 985.Voor inhoudelijke vragen over de methoden kun je natuurlijk contact opnemen met Codename Future. Wanneer via de ‘toeter’-knop feedback over het materiaal wordt doorgegeven, stuurt Learnbeat dit door naar ons. Natuurlijk mag je ook altijd rechtstreeks de redactie of je relatiemanager mailen.