Impact first - mbo - codename future

Onze lesmethoden zetten aan tot kritsch denken, reflecteren en discussiëren en zijn gebaseerd op peer education. Jongeren leren voornamelijk van elkaar.

service - mbo - codename future

Wij denken altijd met je mee! Ons team staat altijd klaar om docenten te helpen, te trainen, te inspireren en te enthousiasmeren! Het is zo geregeld!

Actueel lesmateriaal - trending topics - mbo - burgerschap - loopbaan - nederlands - ondernemend gedrag

Onze lesmethoden zijn altijd gekoppeld aan actuele thema’s en altijd vanuit de beroepscontext en de belevingswereld van jongeren.

voor jongeren met jongeren - mbo - codename future

Wij ontwikkelen onze lesmethoden en lessen altijd in samenspraak met docenten én ons jongerenteam, de Young Reporters. Hierdoor matchen de lessen en opdrachten bij de belevingswereld van jongeren.

Codename Future is een social enterprise
het is onze missie om jongeren voor te bereiden op hun actieve rol in de samenleving en op het werk. Wij geloven in de kracht van jongeren en willen hen helpen om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst. Zij zijn immers de toekomst!

Welke rol gaan zij spelen in de maatschappij? Hoe bereiden zij zich voor op de arbeidsmarkt? Wat zijn hun verwachtingen en hoe denken zij deze waar te kunnen maken? Wij geloven dat de antwoorden op deze vragen gevonden worden door in de lessen Loopbaan en Burgerschap actief met elkaar in discussie te gaan en buiten de klas praktische ervaring op te doen.

Ons team

Martijn

Martijn

Algemeen directeur

“Iedere jongere verdient het om te slagen in het leven. Om daar een bijdrage aan te leveren, daar ga ik voor.”

Tamara

Tamara

Creatief Directeur

“The purpose of education is to replace an empty mind with an open one.”

 

Seliena

Seliena

Youth Marketing Specialist

”Op school miste ik begeleiding bij het maken van de juiste carrièrekeuzes. Nu ben ik enthousiast om met Codename jongeren te helpen hun weg te vinden in de wereld”

Melanie

Melanie

Marketing & Communicatie

Heb de moed zelf te denken! (Kant) geldt ook voor jongeren. Gelukkig is hiervoor bij Codename Future alle ruimte!”

Esther

Esther

Projectmanager & jongerencoach

“Door mentale gezondheid meer op de kaart te zetten in ons onderwijs, wil ik de veerkracht van jongeren vergroten. Ik geloof dat jongeren zich op een krachtige en liefdevolle manier kunnen ontwikkelen met de juiste support.”

Govert

Govert

Relatiemanager VO/MBO

“Het mooiste wat ik vind aan het werken met jongeren is de groei die ik zie bij jongeren en het plezier wat ik er uit haal als zij iets bereiken waar zij trots op zijn en wat zij echt willen. Dit maakt mij ook trots.”

Margot

Margot

Office manager

“Ik wil als Codenamer betekenisvol bezig zijn; de jongeren ondersteunen door een best mogelijke versie van zichzelf te worden met behulp van onze methodes!”

Donna

Donna

Relatiemanager

“Mbo-studenten zijn als ontluikende bloemen in een tuin van mogelijkheden; met de juiste zorg en inspiratie groeien ze uit tot unieke en krachtige individuen die de wereld kleur en vormgeven. Aan dit proces wil ik graag bijdragen”

 

Dorine

Dorine

Relatiemanager

“Ik wil de jongeren van nu graag helpen handvatten te geven waarmee zij hun toekomst kunnen inkleuren.”


.

Nicky

Nicky

Auteur

“Ik wil jongeren inspireren om na te denken over hun rol in de samenleving en over hoe zij hun steentje kunnen bijdragen aan een betere wereld. Jongeren zijn tenslotte de toekomst!”

 

Maaike

Maaike

Relatiemanager

”Lesmethodes die aansluiten bij de jongeren van nu. Hoe mooi kan het zijn? Leren weer leuk maken, en zoveel mogelijk docenten en studenten meenemen in deze Codename gedachte.”

Layla

Layla

Junior Accountmanager VO

“Als jongere weet ik hoe belangrijk het is dat docenten het gesprek aan gaan in de klas. Ik hoop met mijn werk bij Codename Future docenten hiertoe te inspireren.”

Janna

Janna

Expert onderwijs

”Omdat je van betekenis kunt zijn voor de toekomst van jongeren”

Sylvia

Sylvia

Teamleider Redactie

“Je kunt leren niet ‘afronden’ door een boek te lezen of examen te doen. Vanaf het moment dat je wordt geboren tot het moment dat je sterft, is een proces van leren. Leren is oneindig en biedt daarmee oneindig veel mogelijkheden.”

Laura

Laura

Uitgeefmanager

“Wat gebeurt er allemaal om mij heen? De maatschappij?  Ik? Ik vind het belangrijk om jongeren bij dit besef te ondersteunen en hen vaardigheden mee te geven om het beste uit zichzelf te halen, voor nu en in de toekomst.”  

Kelly

Kelly

Redactiemedewerker

“Op het mbo miste ik het gesprek in de klas. Juist andere perspectieven en meningen leren kennen vind ik belangrijk. Dat is wat we hier stimuleren!”

 

Marlissa

Marlissa

Redactiemedewerker

Met de juiste tools en kennis hoort het onderwijs ondersteuning en sturing te bieden aan jongeren in hun leerweg en loopbaan. Minstens zo belangrijk vind ik het dat de leeromgeving hen weet te activeren en inspireren, en zo hun groei alleen maar bevordert. Dáár wil ik aan bijdragen bij Codename Future!

 

Hoe het begon

Stichting Codename Future is in 1995 opgericht door Ernest van Hezik en Aart Hageman. Deze stichting werd opgericht in het kader van het Natuur Milieu Educatie (NME)-programma. De NME wilde jongeren activeren. En dan vooral met oog op vraagstukken over natuur en milieu, sociaal gedrag en toekomstige duurzame ontwikkelingen. Jongeren gingen als ‘spion’ of ‘detective’ op onderzoek om feiten boven water te krijgen en om zelf met oplossingen te komen. Aan de jongeren zelf is gevraagd welke naam het beste bij dit project zou kunnen passen. Zij kwamen met Codename Future. ‘Codename’ wordt gebruikt in de wereld van spionnen. ‘Future’ hoort bij de jongeren zelf. Zij zijn de toekomst. En zij kunnen deze zelf positief beïnvloeden.

Vacatures

Wil jij ook onderdeel uitmaken van een jong en innovatief team? Bekijk dan snel de vacatures!

Scholenteam - Codename Future