Heb je het al gehoord? Vanaf 18 september is er een nieuwe subsidieregeling van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid voor de inbedding van financiële educatie in het mbo. Een mooi en belangrijk initiatief. Maar hoe zorg je ervoor dat dit ook daadwerkelijk wordt gerealiseerd binnen jouw schoolinstelling? Wij bij Codename Future stellen onze kennis en diensten hier graag voor beschikbaar en denken graag met je mee!

Wat houdt de regeling in?

Met behulp van deze subsidieregeling kunnen scholen eenmalig financiële steun aanvragen (tussen €25.000,- – €400.000,-) voor maximaal 3 jaar. De aanvragen kunnen tussen 18 september en 16 oktober worden ingediend en worden behandeld op basis van volgorde van binnenkomst. Met de subsidie kun je bijvoorbeeld docenten professionaliseren, (nieuwe) medewerkers faciliteren of aannemen, of financiële begeleiding regelen voor studenten met geldproblemen.

 

Meer info over de subsidieregeling vind je hier en hier.

Trainingen voor de docent als financiële mentor én handelingsperspectief voor de student: wij helpen jou!


Genoeg mogelijkheden dus met die subsidie, maar hoe kun je dit nu precies aanpakken? Wij maken ons als social enterprise, samen met onze maatschappelijke partners, al jaren hard voor het belang van financiële educatie en impact voor jongeren. Binnen jouw instellingen begeleiden wij ook docenten met onze methodieken voor Burgerschap en trainen hen op de didactiek en pedagogiek. Om docenten, studenten en de zorgcoördinatoren verder te professionaliseren en handelingsperspectief te bieden op het gebied van financiële educatie kunnen wij meer betekenen. Denk daarbij aan interactieve workshops en trainingen, interviews, klassengesprekken én adviesgesprekken voor studenten, docenten en de zorgcoördinator. Waarbij we samen kunnen kijken naar de verschillende aandachtspunten voor jouw schoolinstelling.

 

Graag maken we een afspraak om de mogelijkheden te bespreken. En, mocht je hulp nodig hebben bij het schrijven van de aanvraag, dan helpen we je daar ook graag bij.